Toamna anului 2020 ne aducea în prim plan o veste importantă din partea Dacia, și anume lansarea noii generații Sandero. Producătorul român cu sediul la Mioveni pregătise la acea vreme o serie întreagă de surprize pentru această nouă generație, începând de la un design modern și până la un interior cu mult îmbunătățit față de ceea ce știam până atunci.
Alături de Logan și Sandero Stepway, noua generație de modele Sandero este dezvoltată pe platforma modulară CMF a Grupului Renault. Astfel, modelul a crescut ușor în dimensiuni, mai puțin la capitolul înălțime. Mai exact, avem o lungime de 4.088 mm, o lățime de 1.848 mm și o înălțime de 1.499 mm.
Trecerea la această platformă face din Sandero și o mașină mai sigură. Șasiul este mai rezistent, iar sistemul de frânare de urgență este standard pe toate nivelurile de echipare. Lăsând asta la o parte, Sandero este fără doar și poate o mașină confortabilă, practică și, poate cel mai important, accesibilă pentru cei mai mulți șoferi. Astfel, nu este de mirare că Sandero se bucură de cifre de vânzări excelente pe tot teritoriul european.
Sandero TCe 90 CVT este singura versiune spre care își pot îndrepta atenția șoferii care își doresc cutie automată, iar prețul ei pornește de la 14.750 de euro, cu toate taxele incluse. Vorbim, așadar, despre un motor turbo pe benzină cu trei cilindri și cu capacitate de 1.0 litru, capabil să dezvolte 90 de cai putere și un cuplu maxim de 142 Nm. Consumul mixt pentru parcurgerea unei distanțe de 100 de kilometri este de 5.7 – 6.2 litri. Noua cutie de viteze automată CVT înlocuiește cutia robotizată Easy’R, oferind o reducere a emisiilor CO2 cu 11%.
Printre echipamentele standard pe care le primește această versiune se numără următoarele: faruri eco-LED, oglinzi retrovizoare reglabile electric cu sistem de dejivrare, lunetă încălzită, ștergătoare cu senzor de ploaie, proiectoare de ceață, aer condiționat cu reglaj manual, scaun șofer reglabil pe înălțime, banchetă spate rabatabilă, volan reglabil pe înălțime și adâncime, ecran cu diagonală de 8 inci, sistem de frânare de urgență automat, ABS, ESP+HSA, asistență la frânarea de urgență, cruise control.
Dacia oferă în plus și un propulsor turbo pe benzină TCe 100 ECO-G de 1.0 litru cu trei cilindri cu cutie de viteze manuală cu șase trepte, care poate fi alimentat și cu gaz petrol lichefiat (GPL) datorită unui rezervor cu capacitate de 50 de litri montat în locul roții de rezervă. Cuplul maxim în cazul acestei versiuni este de 170 Nm, iar consumul mixt ajunge la 6.7 litri pentru parcurgerea unei distanțe de 100 de kilometri.
Versiunea pe GPL pornește de la un preț de 14.250 de euro, cu toate taxele incluse. Echipamentele incluse pe lista standard sunt aceleași pe care le-am enunțat în rândurile anterioare, în cazul versiunii echipate cu transmisie automată.